Милорад Мојић
СРПСКИ НАРОД У КАНЏАМА ЈЕВРЕЈА
Поразна сведочанства из Талмуда и Шулхан аруха и примена њихова у садашњости
Књига “Српски народ у канџама Јевреја” је, како њен аутор наглашава, била спремљена за штампу још 1940. године, али тадашње политичке (не )прилике нису дозволиле њено објављивање. Она представља плод дугогодишњег и напорног рада њеног аутора на превођењу и упоређивању различитих издања Талмуда и Шулхан аруха. Милорад Мојић је тридесетих година овог века у новинама објавио добар део материјала ове књиге. Због тога се и нашао на суду, на чувеном “Талмудском процесу”, који је покренула нека од јеврејских општина Краљевине Југославије. Но, Милорад Мојић је, заједно са својим братанцем доказао тачност и истинитост ових навода и превода, те је био ослобођен оптужбе. Тужба је одбачена као не основана. Водећи се аналогијом, слободни смо да закључимо да се и данас према овом штиву треба односити као на суду доказаним истинама, јер је готово све наводе из књиге аутор поткрепио одговарајућим доказима и чињеницама нађеним у оригиналним јеврејским документима.
На крају, казаћемо нешто о Милораду Мојићу, аутору ове књиге.
Милорад Мојић је пре рата био генерални тајник “Југословенског народног покрета Збор”, а за време рата је, као мајор, био комадант Петог српског добровоњачког корпуса. Његов пук је негде у зиму 1944. у источној Србији године био разбијен од Совјета, а Мојић се са једним делом војске успео довући до Загреба. У Загребу се, са остатком свог пука, сместио у један вагон на железничкој станици. Али, 7. децембра 1944. Милорад Мојић је, са још 39 људи (од којих четири жене ) убијен од усташа.
Део предговора
Србољуба Лазаревића,
реиздање 1994.
ТОРА, ТАЛМУД И ШУЛХАН АРУХ
По јеврејском учењу, подсредством Мојсија, јеврејском народу дат је двоструки закон: писани и усмени. Писани закон састављен је у пет књига од Мојсија, које сачињавају главни део Старог Завета. вих пет књига Јевреји називају: Тора.
Усмени закон Мојсије није написао, него га је усмено предао Јозуи, а овај најстаријим Јеврејима, па је на тај начин од генерације до генерације предаван, кроз столећа допуњен и прилагођен новим обичајима. Овај усмени закон, огроман по своме обиму, касније је написан. На овом трудном и великом послу радило је око 2500 рабина пуних петстотина година, од 100 година пре Христа, до 400 година после Христовог рођења. Тај написани усмени закон зове се: Талмуд.
Талмуд је света књига за Јевреје. Он садржава не само религиозну науку Јевреја, него и грађанске законе: приватно право, породично право и казнено право.
Талмуд се састоји из два дела: Мишна и Гемара.
у Мишни су сакупљена предања усменог закона, а Гемара садржава међусобне разговоре рабина, као и разговоре вођене у школама између рабина и ученика.
Талмуд има 63 велика отсека, који се зову: трактати.Сваки трактат има назив који одговара тексту. Пошто је ово огромно дело било у великој мери непрегледно, временом се осетила потреба да се овај јеврејски законик систематски среди, што је познати рабин Мојсије бен Мајмон, зван и Мајмонидес и учинио, те је тако 1180 године створен први јеврејски законик под именом: Мишиах Тора или Јад Хазаках. Овај законик се састоји из 14 књига, а ове се деле не отсеке, који се зову: Хилхоти. Хилхоти се деле на мање делове који су означени параграфима.
Неколико столећа касније 1565. године шпански рабин Јосиф Каро саставио је нови верски кодекс под именом Шулхан арух.
Овај кодекс је 1578. године допуњен од пољског рабина Мојсија Исерлеса обичајима источних Јевреја.
Шулхан арухсе састоји из 4 књиге са насловима:
Орах хајим, Јорех деах, Кошен ха-мишпат и Ебен хаезер.
Књиге се деле на параграфе и потпараграфе.
ЈЕВРЕЈИ О ЗНАЧЕЊУ ТАЛМУДА И ШУЛХАН АРУХА
Шта је Талмуд и Шулхан арух за Јевреје?
Да видимо шта о њима кажу сами Јевреји.
“Јеврејски лексикон” издат 1930. године у Берлину пише “Талмуд је кроз столећа васпитач, одгајивач и учитељ Јеврејског народа.“
Јевреј Хајнрих Георг Леве који је 1840 године превео Шулхан арух на немачки у предговору вели: “Није важно колико лепог има у Талмуду, него је важна основна тенденција његова. Талмуд као целина је животни и правни закон за Јевреје.“
“Стари јеврејски култ, чија је база била и остаје Талмуд, даје јеврејству снагу која се не може порушити.“
Јеврејски историчар Грец у своме делу: “Историја Израиљаца“, у издању од 1877. године на страни 133 вели: “Шулхан арух је и данас за Јевреје религиозна норма, он је официјално Јеврејство.“
“Јеврејски лексикон” пише: “Шилхан арух је постао надлежни ритуални и правни кодекс за Јеврејство, па је са својим многобројним коментарима, то и данас остао... Ретко је кад једно законско дело добило такав публицитет и такво признање као Шулхан арух.“
Румунски Јевреј др. Аарон Бриман пише:
“Шулхан арух је комплетни законик за све Јевреје, који је за њих обавезан и данас. Главни предмет при полагање испита за рабине је Шулхан арух, односно његово тачно познавање и знање; мањи изводи из Шулхан аруха служе као школски уџбеници за јеврејску омладину, као нека врста хришћанског катихизиса...“
Могли бисмо да наведемо још много цитата јеврејскох научника и стручњака о томе шта значи и од колике је важности Талмуд и Шулхан арух за Јевреје, али мислимо да је потпуно довољно и ово неколико цитата па да и лаик увиди да је Талмуд и Шулхан арух за Јевреја више него за Хришћане: Свето писмо.
Талмуд и Шулхан арух су за Јевреје правило по којем се владају, васпитавају, по коме се понашају, живе, делају и мисле.
Они су за њих путоказ у животу њиховом.
Једном речју: Талмуд и Шулхан арух су за Јевреје све и сва.
А сада да видимо чему уче Јевреје њихови закони. Талмуд и Шулхан арух?
ЈЕВРЕЈ СЕ ИМА ПРИДРЖАВАТИ ЈЕВРЕЈСКИХ ЗАКОНА
“Јевреј се не сме придржавати државних закона Нејевреја. Он се има придржавати државних закона Јевреја јер би ови иначе сувишни били.“ (Шулхан арух, Кошен ха-мишпат 368 ).
СМРТ ЗА ПРЕКРШАЈ ТАЛМУДА
“Учења и закони Талмуда важнији су и имају се строжије примењивати од закона Торе. Ко прекрши закон Талмуда заслужује смрт.“( Талмуд, Ерубин 21а ).
БЕЗ ЈЕВРЕЈА НИШТА НЕ БИ БИЛО НА СВЕТУ
“Да јевреја нема на свету, не би ни сунце сјало, ни киша падала, нити би икаква благослова било на земљи.“(Талмуд, Берах 101б ).
ЈЕВРЕЈИ ИЗЈЕДНАЧЕНИ СА БОГОМ
Ко Јевреја ошамари толико је учинио греха као да је самог Бога ударио.“ (Талмуд, Санхедрин 58б ).
О РАДУ
“Рад је веома штетан и мало доноси .“ (Талмуд, Гетин 680 ).
“Нема горег и лошијег посла од обрађивања земље; јер кад ко 100 сребрника има у трговини може сваки дан меса и вина имати; ко пак уложи 100 сребрника у земљорадњу, може само соли и купуса јести.“(Талмуд, Јебамот 63а ).
РАД ЈЕ ЗА НЕЈЕВРЕЈЕ
“Нејевреји су створани да служе Јевреје. Они морају орати, копати, сејати, косити, вршити. Јевреји су створени да све готово нађу.“ (Талмуд, Берахот 58а ).
ЈЕВРЕЈСКО ЈУНАШТВО
“Јевреј нек иде последњи у рат. У том случају биће први код куће.“ (Талмуд, Тесахим 113а ).
ЈЕВРЕЈСКО МИЛОСРЂЕ
“Забрањено је бити милостив према Нејеврејима.“ (Талмуд, Рамбан ).
“Нејевреју не треба милост и помоћ указивати.“ (Талмуд, Јебамот 12а ).
НИ У СМРТНОЈ ОПАСНОСТИ НЕЈЕВРЕЈУ НЕ ТРЕБА ПОМОЋИ
“Ако једном Нејевреју прети опасност да се у једној реци удави, па ако се налази већ и близу смрти, Јевреј му не сме ићи у помоћ да га спасе.“ (Јад Хазаках, Абода Цара 10а ).
НЕЈЕВРЕЈИ НИСУ ЉУДИ ВЕЋ ЖИВОТИЊЕ
“Бог је створио Нејевреје, иако су они равни са животињама, и дао им је човечји облик, јер не доликује Јевреју да буде служен од стоке. Зато га служе животиње у човечијем облику.“ (Шулхан арух, Мудраш талпиот 225 ).
“Нејевреји, чија душа потиче од нечистог духа, називају се свињама.“ (Талмуд, Јалкут Рубени 12 ).
“И зато кад један нејеврејски слуга или слушкиња умре, треба их ожалити онако, као кад један во или магарац цркне.“ (Талмуд, Брохес ).
“Између Нејевреја и Јевреја не постоји никаква веза. Јер месо Нејевреја је животињско месо, а њихово семе је животињско семе.“ (Талмуд, Јебамот 89а ).
“Нејевреј је као једно псето. Што више, записи уче да се псето има више поштовати од Нејевреја.“ (Талмуд, Екесегетрашиексод 22 ).
“Месо Нејевреја је месо магареће, а семе коњско семе.“ (Талмуд, Јебамот 98а ).
“Онај који није обрезан и не држи сабат не назива се човеком.“ (Талмуд, Јалкут Рубени 39 ).
“Нејевреј нема оца, јер је он на ђубришту рођено псето.“ (Талмуд, Јебамот ).
“Ма колико имали народи света тело слично Израиљцима, ипак се они упоређени са човеком имају сматрати за мајмуне.“ (Талмуд, Шене Лукот 250 ).
“Полни односи Нејевреја су исто као и полни односи животиња.“ (Талмуд, Санхедрин 74б ).
“Куће нејеврејске су куће животињске.“ (Талмуд, Леб. тоб. 46а ).
“Туђа жена која није кћи Израиља, парче је марве.“ (Талмуд, Абарбанел ).
“Нејеврејка у бременитном стању има се сматрати као бременита стока.“ (Шулхан арух, Кошен ха-мишпат 405 ).
“Дете у утроби једне Нејеврејке није боље од животиње.“ (Шулхан арух, Јорех деах 240 ).
СРПСКИ НАРОД У КАНЏАМА ЈЕВРЕЈА
Поразна сведочанства из Талмуда и Шулхан аруха и примена њихова у садашњости
Књига “Српски народ у канџама Јевреја” је, како њен аутор наглашава, била спремљена за штампу још 1940. године, али тадашње политичке (не )прилике нису дозволиле њено објављивање. Она представља плод дугогодишњег и напорног рада њеног аутора на превођењу и упоређивању различитих издања Талмуда и Шулхан аруха. Милорад Мојић је тридесетих година овог века у новинама објавио добар део материјала ове књиге. Због тога се и нашао на суду, на чувеном “Талмудском процесу”, који је покренула нека од јеврејских општина Краљевине Југославије. Но, Милорад Мојић је, заједно са својим братанцем доказао тачност и истинитост ових навода и превода, те је био ослобођен оптужбе. Тужба је одбачена као не основана. Водећи се аналогијом, слободни смо да закључимо да се и данас према овом штиву треба односити као на суду доказаним истинама, јер је готово све наводе из књиге аутор поткрепио одговарајућим доказима и чињеницама нађеним у оригиналним јеврејским документима.
На крају, казаћемо нешто о Милораду Мојићу, аутору ове књиге.
Милорад Мојић је пре рата био генерални тајник “Југословенског народног покрета Збор”, а за време рата је, као мајор, био комадант Петог српског добровоњачког корпуса. Његов пук је негде у зиму 1944. у источној Србији године био разбијен од Совјета, а Мојић се са једним делом војске успео довући до Загреба. У Загребу се, са остатком свог пука, сместио у један вагон на железничкој станици. Али, 7. децембра 1944. Милорад Мојић је, са још 39 људи (од којих четири жене ) убијен од усташа.
Део предговора
Србољуба Лазаревића,
реиздање 1994.
ТОРА, ТАЛМУД И ШУЛХАН АРУХ
По јеврејском учењу, подсредством Мојсија, јеврејском народу дат је двоструки закон: писани и усмени. Писани закон састављен је у пет књига од Мојсија, које сачињавају главни део Старог Завета. вих пет књига Јевреји називају: Тора.
Усмени закон Мојсије није написао, него га је усмено предао Јозуи, а овај најстаријим Јеврејима, па је на тај начин од генерације до генерације предаван, кроз столећа допуњен и прилагођен новим обичајима. Овај усмени закон, огроман по своме обиму, касније је написан. На овом трудном и великом послу радило је око 2500 рабина пуних петстотина година, од 100 година пре Христа, до 400 година после Христовог рођења. Тај написани усмени закон зове се: Талмуд.
Талмуд је света књига за Јевреје. Он садржава не само религиозну науку Јевреја, него и грађанске законе: приватно право, породично право и казнено право.
Талмуд се састоји из два дела: Мишна и Гемара.
у Мишни су сакупљена предања усменог закона, а Гемара садржава међусобне разговоре рабина, као и разговоре вођене у школама између рабина и ученика.
Талмуд има 63 велика отсека, који се зову: трактати.Сваки трактат има назив који одговара тексту. Пошто је ово огромно дело било у великој мери непрегледно, временом се осетила потреба да се овај јеврејски законик систематски среди, што је познати рабин Мојсије бен Мајмон, зван и Мајмонидес и учинио, те је тако 1180 године створен први јеврејски законик под именом: Мишиах Тора или Јад Хазаках. Овај законик се састоји из 14 књига, а ове се деле не отсеке, који се зову: Хилхоти. Хилхоти се деле на мање делове који су означени параграфима.
Неколико столећа касније 1565. године шпански рабин Јосиф Каро саставио је нови верски кодекс под именом Шулхан арух.
Овај кодекс је 1578. године допуњен од пољског рабина Мојсија Исерлеса обичајима источних Јевреја.
Шулхан арухсе састоји из 4 књиге са насловима:
Орах хајим, Јорех деах, Кошен ха-мишпат и Ебен хаезер.
Књиге се деле на параграфе и потпараграфе.
ЈЕВРЕЈИ О ЗНАЧЕЊУ ТАЛМУДА И ШУЛХАН АРУХА
Шта је Талмуд и Шулхан арух за Јевреје?
Да видимо шта о њима кажу сами Јевреји.
“Јеврејски лексикон” издат 1930. године у Берлину пише “Талмуд је кроз столећа васпитач, одгајивач и учитељ Јеврејског народа.“
Јевреј Хајнрих Георг Леве који је 1840 године превео Шулхан арух на немачки у предговору вели: “Није важно колико лепог има у Талмуду, него је важна основна тенденција његова. Талмуд као целина је животни и правни закон за Јевреје.“
“Стари јеврејски култ, чија је база била и остаје Талмуд, даје јеврејству снагу која се не може порушити.“
Јеврејски историчар Грец у своме делу: “Историја Израиљаца“, у издању од 1877. године на страни 133 вели: “Шулхан арух је и данас за Јевреје религиозна норма, он је официјално Јеврејство.“
“Јеврејски лексикон” пише: “Шилхан арух је постао надлежни ритуални и правни кодекс за Јеврејство, па је са својим многобројним коментарима, то и данас остао... Ретко је кад једно законско дело добило такав публицитет и такво признање као Шулхан арух.“
Румунски Јевреј др. Аарон Бриман пише:
“Шулхан арух је комплетни законик за све Јевреје, који је за њих обавезан и данас. Главни предмет при полагање испита за рабине је Шулхан арух, односно његово тачно познавање и знање; мањи изводи из Шулхан аруха служе као школски уџбеници за јеврејску омладину, као нека врста хришћанског катихизиса...“
Могли бисмо да наведемо још много цитата јеврејскох научника и стручњака о томе шта значи и од колике је важности Талмуд и Шулхан арух за Јевреје, али мислимо да је потпуно довољно и ово неколико цитата па да и лаик увиди да је Талмуд и Шулхан арух за Јевреја више него за Хришћане: Свето писмо.
Талмуд и Шулхан арух су за Јевреје правило по којем се владају, васпитавају, по коме се понашају, живе, делају и мисле.
Они су за њих путоказ у животу њиховом.
Једном речју: Талмуд и Шулхан арух су за Јевреје све и сва.
А сада да видимо чему уче Јевреје њихови закони. Талмуд и Шулхан арух?
ЈЕВРЕЈ СЕ ИМА ПРИДРЖАВАТИ ЈЕВРЕЈСКИХ ЗАКОНА
“Јевреј се не сме придржавати државних закона Нејевреја. Он се има придржавати државних закона Јевреја јер би ови иначе сувишни били.“ (Шулхан арух, Кошен ха-мишпат 368 ).
СМРТ ЗА ПРЕКРШАЈ ТАЛМУДА
“Учења и закони Талмуда важнији су и имају се строжије примењивати од закона Торе. Ко прекрши закон Талмуда заслужује смрт.“( Талмуд, Ерубин 21а ).
БЕЗ ЈЕВРЕЈА НИШТА НЕ БИ БИЛО НА СВЕТУ
“Да јевреја нема на свету, не би ни сунце сјало, ни киша падала, нити би икаква благослова било на земљи.“(Талмуд, Берах 101б ).
ЈЕВРЕЈИ ИЗЈЕДНАЧЕНИ СА БОГОМ
Ко Јевреја ошамари толико је учинио греха као да је самог Бога ударио.“ (Талмуд, Санхедрин 58б ).
О РАДУ
“Рад је веома штетан и мало доноси .“ (Талмуд, Гетин 680 ).
“Нема горег и лошијег посла од обрађивања земље; јер кад ко 100 сребрника има у трговини може сваки дан меса и вина имати; ко пак уложи 100 сребрника у земљорадњу, може само соли и купуса јести.“(Талмуд, Јебамот 63а ).
РАД ЈЕ ЗА НЕЈЕВРЕЈЕ
“Нејевреји су створани да служе Јевреје. Они морају орати, копати, сејати, косити, вршити. Јевреји су створени да све готово нађу.“ (Талмуд, Берахот 58а ).
ЈЕВРЕЈСКО ЈУНАШТВО
“Јевреј нек иде последњи у рат. У том случају биће први код куће.“ (Талмуд, Тесахим 113а ).
ЈЕВРЕЈСКО МИЛОСРЂЕ
“Забрањено је бити милостив према Нејеврејима.“ (Талмуд, Рамбан ).
“Нејевреју не треба милост и помоћ указивати.“ (Талмуд, Јебамот 12а ).
НИ У СМРТНОЈ ОПАСНОСТИ НЕЈЕВРЕЈУ НЕ ТРЕБА ПОМОЋИ
“Ако једном Нејевреју прети опасност да се у једној реци удави, па ако се налази већ и близу смрти, Јевреј му не сме ићи у помоћ да га спасе.“ (Јад Хазаках, Абода Цара 10а ).
НЕЈЕВРЕЈИ НИСУ ЉУДИ ВЕЋ ЖИВОТИЊЕ
“Бог је створио Нејевреје, иако су они равни са животињама, и дао им је човечји облик, јер не доликује Јевреју да буде служен од стоке. Зато га служе животиње у човечијем облику.“ (Шулхан арух, Мудраш талпиот 225 ).
“Нејевреји, чија душа потиче од нечистог духа, називају се свињама.“ (Талмуд, Јалкут Рубени 12 ).
“И зато кад један нејеврејски слуга или слушкиња умре, треба их ожалити онако, као кад један во или магарац цркне.“ (Талмуд, Брохес ).
“Између Нејевреја и Јевреја не постоји никаква веза. Јер месо Нејевреја је животињско месо, а њихово семе је животињско семе.“ (Талмуд, Јебамот 89а ).
“Нејевреј је као једно псето. Што више, записи уче да се псето има више поштовати од Нејевреја.“ (Талмуд, Екесегетрашиексод 22 ).
“Месо Нејевреја је месо магареће, а семе коњско семе.“ (Талмуд, Јебамот 98а ).
“Онај који није обрезан и не држи сабат не назива се човеком.“ (Талмуд, Јалкут Рубени 39 ).
“Нејевреј нема оца, јер је он на ђубришту рођено псето.“ (Талмуд, Јебамот ).
“Ма колико имали народи света тело слично Израиљцима, ипак се они упоређени са човеком имају сматрати за мајмуне.“ (Талмуд, Шене Лукот 250 ).
“Полни односи Нејевреја су исто као и полни односи животиња.“ (Талмуд, Санхедрин 74б ).
“Куће нејеврејске су куће животињске.“ (Талмуд, Леб. тоб. 46а ).
“Туђа жена која није кћи Израиља, парче је марве.“ (Талмуд, Абарбанел ).
“Нејеврејка у бременитном стању има се сматрати као бременита стока.“ (Шулхан арух, Кошен ха-мишпат 405 ).
“Дете у утроби једне Нејеврејке није боље од животиње.“ (Шулхан арух, Јорех деах 240 ).