Film je umetnost, često nazivana sedmom umetnošću jer je najmlađa od sedam umetnosti.
Za godinu nastanka filma kao pokretnog sadržaja na filmskoj traci obično se uzima 1895, mada je njegov razvoj evolucioan. Često se naziva sedmom umetnošću (do tada se smatralo da postoji samo šest grana umetnosti), a taj naziv je prvi upotrebio Rićoto Kanudo 1911. godine, u "Manifestu sedme umetnosti". Kao pioniri filma uzimaju se braća Limijer. Oni su zapravo pioniri dokumentarnog filma i/ili realističnog (mimetičkog) pristupa filmu, dok je vašarski opsenar Žorž Melijes pionir fantastičkog pristupa filmu.
Utisak pokretnih slika se bazira na fizičkoj osobini ljudskog oka- retinalnoj perzistenciji (lat. persistentio retinalis). Naime, mrežnjača (retina) ljudskog oka ima osobinu da produžava trajanje svetlosne draži oko 1/10 sekunde nakon njenog prestanka. Ako vidimo nekoliko statičnih slika koje se brzo smenjuju, prethodna slika nam se "stapa" sa sledećom i, u slučaju filmskog zapisa, imamo iluziju kontinuiranog kretanja- mada se film sastoji iz niza statičnih slika.
Za godinu nastanka filma kao pokretnog sadržaja na filmskoj traci obično se uzima 1895, mada je njegov razvoj evolucioan. Često se naziva sedmom umetnošću (do tada se smatralo da postoji samo šest grana umetnosti), a taj naziv je prvi upotrebio Rićoto Kanudo 1911. godine, u "Manifestu sedme umetnosti". Kao pioniri filma uzimaju se braća Limijer. Oni su zapravo pioniri dokumentarnog filma i/ili realističnog (mimetičkog) pristupa filmu, dok je vašarski opsenar Žorž Melijes pionir fantastičkog pristupa filmu.
Utisak pokretnih slika se bazira na fizičkoj osobini ljudskog oka- retinalnoj perzistenciji (lat. persistentio retinalis). Naime, mrežnjača (retina) ljudskog oka ima osobinu da produžava trajanje svetlosne draži oko 1/10 sekunde nakon njenog prestanka. Ako vidimo nekoliko statičnih slika koje se brzo smenjuju, prethodna slika nam se "stapa" sa sledećom i, u slučaju filmskog zapisa, imamo iluziju kontinuiranog kretanja- mada se film sastoji iz niza statičnih slika.